從韋森特風暴看香港百態

相信沒有香港風迷估到,韋森特令到香港需要發出十號颶風訊號。

直到星期一,才預料到發出八號烈風及暴風訊號的機會大。

在 13:45,強烈熱帶風暴韋森特已增強為颱風。

在 15:45,發出八號預警。

在八號當晚,整晚一直在看 NOWTV 和 CableTV 的我,從網上得知新界西沒有電視廣播訊號,才發現我家也收不到訊號。當我以為不影響我時,怎知因為多次電力短暫驟降,而令家中 NOWTV 中斷了,而多次重新先後重啟 MODEM 和解碼器才能收看。

當晚有網友說得很對…….

「還天真的以為我們已經活在颱風不會影響電力供應的時代,看著不斷重起的電視、電腦和電燈驟滅驟閃,我知道我錯了,大自然的威力好厲害。」
到 00:00 時,在各香港氣象站十分鐘風速圖上,昂平竟然「扯兩支旗仔」,代表十分鐘平均風速達 197km/h! 而十分鐘陣風…. 強到要N/A (不能提供)。

所以對我來說,發出十號颶風訊號是 out out out of expectation/estimation。

港鐵和天文台做足他們的責任

港鐵的確經常令人討厭,可是一事還一事,這次港鐵已經 95% 做盡了。

唯一可能沒有做的只是:事發時各TO(車長)和站長在得知樹木壓著電纜而無電後,應知會受影響乘容讓他們了解這個原因。

而天文台在訊號處理上,這次值得稱讚。

風暴過後,在網上看到以下一些問題反應,和記錄我的回應。

「第二樣想鬧既就係天文台, 8號係預警個風就快嚟, 好多海上做野既人,戶外做野既人都要睇住你個警告做人。 今日未掛8號幾乎所有船都停航晒, 啫係咩意思? 咪就係好鬼大風好危險囉!! 明知危險都咁遲掛風球, 等D老細迫員工5點先走人, 人咁多出事又點算?」

  1. 船係8號之後先停,唔好搞錯而誤導網友。
  2. 3:45pm 發出八號預警,就算 3:45pm 直接發 8 號,或者 (除凌晨外) 無論幾點發 8 號,都係多人回家,咁你用呢個原因怪天文台就過了火位。

其實,今次港鐵真係做左代罪羊,責任仍然在天文台。講真,如果佢地唔係預到咁盡,倒過來早多兩個鐘四點就掛定八號,根本就唔會搞到咁狼狽。我唔信呢個風天文台係估唔到可以打到變十號,你話地震只有預警,但加強至十號就估唔到?Fxcking Bullshit。我諗緊淨係計番今次個晚歸加埋第二日狼狽上班個 social cost 都係番度。俾我小九港鐵還是天文台,一定係後者!」

幾乎所有氣象台都估錯呢個風, 特別係回頭向北及東北慢行果下, 以及在南海急速增強…. <– 不能說成「估錯」,基本上所有 weather forecast 是有誤差的,12hr forecast 誤差大一點,24hr forecast 誤差再大一點,48hr 誤差再大一點…… 所以熱帶氣旋路徑圖上的預測路徑上有誤差圈,預測越遠的時間,誤差圈越大。曾經有一個熱帶氣旋中心風力達19xkm/h+,某位時事評論員兼blogger說根據JTWC幾日後打到來香港,說香港沒有做甚麼準備云云,基於同樣理由,我曾在他的blog回應那是跨大事實的,他就反「博」我。結果登陸點距離香港over 800km! XD

我唔信呢個風天文台係估唔到可以打到變十號 <——— 呢句已經足以說明這個人根本不懂熱帶氣旋預測。如我在上述說法,基本上所有 weather forecast 是有誤差的,12hr forecast 誤差大一點,24hr forecast 誤差再大一點,48hr 誤差再大一點…… 所以熱帶氣旋路徑圖上的預測路徑上有誤差圈,預測越遠的時間,誤差圈越大。…… 唔該每次 Norhtwest Pacific 打風,先睇清楚各氣象台的每半日發出的預測。 XD

還有是,”地台” 成班風迷都估唔到會掛九、十號。方sir 唔係應該叫佢做台長,而係應該叫佢做神。 XD

講真,本來冇乜風迷會估掛八號,就算在 19.5N 115E 左右 slow motion 時,風迷都係估計之後會唔會主要向北移而增加發出八號的機會。之後看到八號機會場增加時,也沒有風迷會估 9 號。到9 號時,也不會想到掛10號,因為個風似去澳門至澳門以西登陸。

最後回看風迷對今次天文台的處理訊號手法,絕大多數表示讚同。 (好少有 XD)

我諗緊淨係計番今次個晚歸 <– 咁僱主無係3:45pm 發8號預警時放緊D人先返屋企,咁多人同一時間直接返屋企,咁緊係出現人龍啦。

加埋第二日狼狽上班個 social cost 都係番度。 <– 同樣,只要天文台唔係五點落三號,咁D僱主係都要僱員在落風球後1.5/2小時內回到工作崗位,唔同平時正常7-8點d人分開返工,咁點都係做成人龍啦。

所以問題是在僱主勞工關係問題上,而不是天文台。天文台只是需要按科學來決定訊號,如果天文台在決定訊號時加入其他商業因素,那時才應該鬧。 (以前覺得有,但今次唔覺有。)

其實以上問題,顯示出另一問題,就是香港人缺乏基本氣象教育。而今次打風反映到,香港這個先進城市,在8/9/10號時,多區也出現不少電壓問題,說明香港這個先進城市,並不是安好無恙。香港人覺得香港太安全,而然實在缺乏一些面對逆境的情況和應有心態。

Photo Credit: Andy Chong (Source: Facebook)